Lång dag

Jäklar vad länge jag har varit i stallet idag. Började dagen med att ha stalljour på hsd, vilket ioförsig inte är särskilt jobbigt men det ska göras. Direkt efter jouren gjorde jag alla tre hästarna, Zera, Vera och Cornelis som jag skulle rida idag. Hade tänkt hinna äta sushi med kompisarna ikväll men jag insåg att det bara var att glömma när jag såg att klockan var sex då jag hoppade av sista hästen. Har iaf fått gjort allt som man aldrig annars hinner att göra. Har även promenerat x antal varv med Zera idag då hon var ovanligt tjock i ena kotan, troligtvis från lindorna. Hon mår bättre nu och det är ju allt som räknas.
 
 
 
Var väldigt taggad på att rida Cornelis då jag bara har skrittat han förut och det är ju alltid roligt med nya hästar! Han fick omfamna sina feminima sidor och med ett knallrosa schabrak red jag han ett kortare pass för mamma i kalla och trots att han var otaggad och lite betesseg så kändes det riktigt bra efter mycket jobb.
 
 
 
Hoppade Vera för första gången sen hon kom idag. Red inne i kalla för att komma undan värmen utomhus, var så varmt så att hon var helt svettig innan jag ens hade sattit på sadeln, men väl ute i ridhuset var det svalare och det gick superbra.
 
Veras ägare Weronica är hemma från Belgien på besök så hon kom såklart och klappade och pussade på hästen, sen hade hon lektion för oss. Kan inte tänka mig ett bättre sätt att börja våran resa på. Hon kan verkligen hästen utan och innan och kunde berätta hur hon fungerar och visa hur hon hade ridit henne och hur jag skulle rida för att få det att funka. Och det gick så himla bra. Såå många poletter som trillade ner och jag satt bara och njöt där på ryggen.
 
Hoppade en serie med 6 meter mellan hinderna, samt några bom, räcke, bom och satte sedan ihop det. I början så gick det fort igenom då hon hoppar långt och accelererar mellan hindrerna, men eftersom att jag började hitta hur jag skulle rida henne, hon förstod vad jag ville och hinderna kom upp så gick det bättre och bättre. Höjde upp hindrerna mot 1.00-1,10m och hon är en fröjd att hoppa. 
 
Det som känns så bra med henne är att vi klickar så bra tillsammans, även om vi inte har ridit in oss på varandra. Jag känner inte henne och hon känner inte mig, så passar vi bra ihop. Både på marken och i hoppningen, skogen och hanteringen, känns som att det finns så mycket mer där under och ser fram emot att utvecklas tillsammans med henne. Ser om möjligt ännu mer fram emot framtiden nu än vad jag gjorde för en vecka sedan!
Hästarna | |
Upp